Według jednej z teorii nauk społecznych w obecnej fazie pandemii COVID-19 możemy mieć do czynienia z syndromem EID fatique – zmęczeniem nowo powstałymi chorobami. Według tej teorii, im dłużej trwa dana pandemia i kryzys zaufania do medycyny, tym lekceważenie zagrożenia i obostrzeń przez społeczeństwo jest większe. Co za tym idzie, im silniejszy byłby ten trend, tym większa jest potrzeba działań zachęcających do szczepień.
Najlepszymi ambasadorami szczepień stali się lekarze i farmaceuci. Co istotne, ambasadorami wiarygodnymi, ponieważ zachętom do zaszczepienia się towarzyszyły ich własne fotografie ze szczepień, zdjęcia skierowań, nakładki na zdjęcia profilowe promujące szczepienia.
Więcej w materiale źródłowym: http://www.proto.pl/artykuly/przekonac-nieprzekonanych-szczepienia-covid19?fbclid=IwAR2HqL-6vQ1COND7Li3o5EJz4nbWxFeLvlycXn1j1hnRil1CrJ56rX7aQaA