Kampania „Dni Świadomości Niewydolności Serca 2023” zwycięzcą w kategorii
„Best innovative campaigns”
W konkursie zorganizowanym przez Asocjację Niewydolności Serca Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego (The Heart Failure Association of the European Society of Cardiology (ESC)) nagrodę w kategorii „najbardziej innowacyjne kampanie” („best innovative campaigns”) w ramach Kampanii Świadomości Niewydolności Serca 2023 (#HeartFailureAwarenessDays), prowadzonej z inspiracji HFA ESC przez narodowe towarzystwa/ sekcje/ asocjacje niewydolności serca, zdobyły „Dni Świadomości Niewydolności Serca 2023” zorganizowane przez Asocjację Niewydolności Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.
W kategorii „Best innovative campaigns” zostały wyróżnione kampanie organizowane przez Polskę i Hiszpanię. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się podczas Kongresu Asocjacji Niewydolności Serca Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego, który odbył się w dniach 20-23 maja w Pradze. Dyplom w imieniu Asocjacji Niewydolności Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego odebrała prof. dr hab. n. med. Małgorzata Lelonek, kierownik Zakładu Kardiologii Nieinwazyjnej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, przewodnicząca ANS PTK.
– Mottem tegorocznej kampanii Asocjacji Niewydolności Serca Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego było: “to detect the undetected” czyli „odkryć nieodkryte”. W nawiązaniu do tego tematu przewodniego w ramach Dni Świadomości Niewydolności Serca 2023 w Polsce zaplanowano szereg wydarzeń, takich jak akcje świadomościowe realizowane we współpracy z organizacjami pacjenckimi, wywiady z ekspertami, posty przygotowywane przez zespół specjalistów z nowo powołanej komisji HFA Young z intencją promocji wiedzy o niewydolności serca w mediach społecznościowych oraz audycje popularnonaukowe, których celem było zwiększenie świadomości narastającego problemu niewydolności serca w polskiej populacji. W ramach inicjatywy powstał także plakat zwracający uwagę na niespecyficzne objawy niewydolności serca. Zwieńczeniem działań świadomościowych była otwarta konferencja prasowa z udziałem najwybitniejszych w Polsce specjalistów w dziedzinie diagnostyki i terapii niewydolności serca w Polsce oraz liderów organizacji pacjenckich. Jako Asocjacja Niewydolności Serca zauważamy potrzebę edukacji opinii publicznej, w tym pacjentów kardiologicznych, w obszarze prewencji pierwotnej i wtórnej niewydolności serca. Mimo, że „Dni Świadomości Niewydolności Serca 2023” dobiegły końca, działania świadomościowe w tym obszarze kardiologii są i będą kontynuowane – mówi prof. dr hab. n. med. Małgorzata Lelonek.
Więcej informacji o konkursie HFA ESC i pełna lista nagrodzonych dostępne są pod adresem:
https://www.escardio.org/Sub-specialty-communities/Heart-Failure-Association-of-the-ESC-(HFA)/Advocacy/Heart-failure-awareness-day/heart-failure-awareness-days-2023
Za działania PR i realizację kampanii „Dni Świadomości Niewydolności Serca 2023” na zlecenie Asocjacji Niewydolności Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego odpowiadała Marta Sułkowska, Salus Public Relations.
#PR #publicrelations #awarenesscampaign #heartfailure #cardiology